כיצד לבחור רופא מדקר?

לאחר שהחלטתם על ביצוע דיקור מי שפיר הרי ההחלטה החשובה הנוספת שעומדת בפניכם היא החלטה לגבי זהות הרופא המדקר. במאמר זה אנסה לתת לכם מספר קווים מנחים על מנת שיעזרו לכם בביצוע בחירה זו.

ראשית, כמובן שעל הרופא להיות מומחה בגניקולוגיה ומילדות. כמו כן, יש כמובן לוודא כי הינו בעל ניסיון בביצוע דיקורים. עדיף כמובן גם כי תרגישי בנוח עם הרופא, שתהיה כימיה בין אישית עם הרופא, ושתרגישי כי את יכולה להעלות שאלות וחששות בשיחה עימו וכדומה.

זה המקום להזכיר כי לא רק עצם הדיקור חשוב, אלא חשובה גם התקופה שלאחר הדיקור. (למאמר על כיצד לנהוג לאחר בדיקת מי שפיר) יש לזכור שדיקור מי שפיר הינה בדיקה פולשנית ויש להתייחס אליה כאל פרוצדורה ניתוחית לכל דבר. ולכן למעקב מקצועי וזמין אחר הדיקור יש חשיבות לא פחותה מאשר ביצוע הדיקור עצמו. שאלי את עצמך : האם יהיה לך מענה של הרופא עצמו, 24 שעות ביממה במקרה של שאלה או חרדה או תחושה חריגה שלאחר הדיקור? או לחילופין- האם תגיעי למענה קולי, למזכירה או הפניה סתמית לרופא אחר או מיון? (עוד בנושא בפוסט על האם לבצע את הבדיקה באופן פרטי?)

כמו כן יש לחשוב מראש, חלילה במקרה של תשובה לא תקינה האם הרופא ילווה אותך בהליכים שלקראת הפסקת ההיריון ויתעניין בשלומך במהלך ההליך הקשה, או שהוא רואה את תפקידו כמבצע הדיקור בלבד ותו לא.


כמובן שגם ע"פ החוק בדיקת מי שפיר חייבת להתבצע בבית חולים על ידי רופא מומחה:

"… דיקור שק שפיר למטרות אבחנה ייעשה רק בידי רופא בעל תואר מומחה ביילוד ובגיניקולוגיה או מתמחה לקראת תואר זה בפיקוחו של בעל תואר מומחה כאמור…"

"…לא יבצע אדם בדיקת מי שפיר אלא בבית חולים ובהתאם לתקנות אלה…"

"בית חולים" — בית חולים רשום בהתאם לסעיף 25 לפקודת בריאות העם, 1940, לרבות בית חולים ממשלתי, שאישר המנהל לענין תקנות אלה;

"רופא אחראי" — רופא בעל תואר מומחה שמינה מנהל בית החולים להיות אחראי לענין תקנות   אלה באותו בית חולים;

"תואר מומחה" — תואר מומחה ביילוד וגיניקולוגיה או בגנטיקה רפואית, כמשמעותו בתקנות הרופאים (אישור תואר מומחה ובחינות), תשל"ג–1973;

"המנהל" — המנהל הכללי של משרד הבריאות או מי שהוא הסמיך לענין תקנות אלה.

מתוך תקנות בריאות העם (בדיקת מי שפיר), תש"ם–1980

בתי החולים המדוברים בהם ניתן לערוך בדיקת מי שפיר בארץ הינם שיבא תל השומר, בלינסון, איכילוב, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, מאיר, סורוקה, אסותא, וולפסון, זיו, רמב"ם,הרצליה מדיקל סנטר, מרכז רפואי כרמל, המרכז הרפואי שערי צדק, הלל יפה, אסף הרופא, מרכז רפואי העמק, יוספטל, ובי"ח ליס ליולדות.

לסיכום, ניסיתי במאמר זה להראות מהם הקווים המנחים לפיהם כדאי ללכת כאשר בוחרים רופא מדקר לביצוע בדיקת מי שפיר. בחירת הרופא הנכון עבורכם תוכל לתרום רבות לתהליך, ותאפשר לכם לגשת אליו בהרגשה טובה מבלי שחששות מיותרים יטרידו את ראשכם הטרוד גם כך. ניתן למצוא מידע נוסף במאמר המשווה בין בדיקה אצל רופא פרטי לבין ציבורי, וכן לקבל מידע על רופאים נבחרים.

גולשות שקראו עמוד זה התעניינו גם ב:

מאמר זה נבדק ואושר ע"י פרופ' יואב פלד
רופא בכיר מהמרכז הרפואי רבין – בית חולים בלינסון

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?

שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top