מהי שמירת מי שפיר?

בבדיקות מי שפיר, לרוב נשמרים התאים אשר נלקחו ממי שהשפיר של האישה למשך של כ- 4 שבועות מיום ביצוע הבדיקה. גם אם התקבלה תשובה תקינה הרי יש לזכור כי ברוב המקרים אפילו תשובה "תקינה" איננה מכסה את כל מחלות ובעיות נוספות שיכולת להתגלות בהמשך ההיריון.

אם וכאשר יתגלו בעיות מסוימות בהמשך ההיריון ויומלץ על בדיקות גנטיות מורכבות ורחבות יותר הרי במידה ולא יהיו תאים זמינים יהיה צורך לבצע דיקור מי שפיר נוסף על הסיכון שבו. כמו גם יתכן ויעבור זמן נוסף עד אשר יתרבו התאים ויהיה מספיק חומר גנטי לאבחון.

מהם העלויות והאם כדאי לשמור?

על מנת לפתור בעיה זו ניתן לבקש בזמן ביצוע דיקור מי השפיר לשמור תאים לזמן ממושך יותר.  נציין כי ביחס לעלויות הגבוהות של בדיקות שונות שנערכות בזמן ההריון, שמירת התאים כרוכה בעלות לא גבוהה יחסית (מומלץ לברר מחירים עדכניים אצל הרופא המדקר). השמירה מספקת סוג של 'ביטוח' מסוים ומונעת את הצורך בדיקור נוסף, עלותו והסיכונים הכרוכים בו, עלות שעשויה להצדיק את עצמה.

במקרה בו תציינו לרופא המדקר כי אתם רוצים לשמור את התאים (שמירת תאי עובר או חומר גנטי מהדיקור), לאחר קבלה של תשובה תקינה של מי שפיר לא יושמדו התאים כמקובל  אלא ישמרו, בדרך כלל בהקפאה, עד סיומו המוצלח של ההיריון (חלק מהמעבדות שומרת למשך 6 חודשים).  במידה וחלילה יתעורר צורך בבדיקות נרחבות יותר מאוחר בהריון  הרי החומר הגנטי יהיה זמין ומוכן במעבדה.

מומלץ לברר פרטים נוספים בנושא אצל הרופא אצלו תעשו את בדיקת מי השפיר.

 

מאמר זה נבדק ואושר ע"י פרופ' יואב פלד
רופא בכיר מהמרכז הרפואי רבין – בית חולים בלינסון

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?

שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top