עלות מי שפיר - מחיר ביצוע בדיקת מי שפיר באופן פרטי

מעקב ההיריון המודרני אינו פשוט, ובטח לא זול. ההחלטה לגבי ביצוע בדיקת מי שפיר גם היא לפעמים אינה פשוטה. אך בכל זאת נשים רבות בוחרות לבצעה (ראה מאמר בנושא יתרונות וחסרונות בדיקת מי שפיר). במאמר זה ננסה להרחיב לגבי עלויות ומחירים של בדיקת מי שפיר.

נקדים ונאמר כי בדיקת מי שפיר, לעומת בדיקות אחרות במהלך ההיריון (אולטרא סאונד, חלבון עוברי וכו') היא בדיקה פולשנית (סוג של ניתוח), ולעיתים אף כרוכה במספר סיכונים. ולכן, בניגוד לבדיקות אחרות עליהן ניתן לחזור במידת הצורך בקלות יחסית ושהסיכון בהן מועט- רבות מהנשים אינן "חוסכות" בבדיקת מי שפיר ומעדיפות "ללכת על הטוב ביותר".

אחד הצעדים שתוכלו לעשות בכדיי להפחית את החשש, ואף את הסיכוי לפגיעה כלשהי בעובר או בהרה, הוא בחירה ברופא הנכון בשבילכם. הבחירה ברופא פרטי תעניק לכם אפשריות רבות אשר לא תוכלו למצוא בקופות החולים או בבתי החולים הציבוריים (עוד על ההבדל בין הדיקור במגזר הציבורי לבין בפרטי), ונכון להגיד שהדבר משתקף גם במחיר – עלות מי שפיר באופן פרטי גבוהה מזו שתצטרכו שבקופות החולים או בבתי החולים הציבוריים.

.עלות בדיקת מי שפיר אצל רופא פרטי עשוי לנוע בין 1500-4000 ש"ח, ולעיתים אף יותר אם משלבים בדיקת פיש או בדיקת צ'יפ (עוד על בדיקת פיש ובדיקת צ'יפ), והיא מורכבת משלושה חלקים:

  1. תשלום לרופא המדקר: התשלום לרופא עצמו עשוי לנוע בין 800-2500 שקלים
  2. תשלום לבי"ח: ביה"ח בו נעשית הבדיקה (דיקור מי שפיר מתבצע אך ורק בבי"ח, בין אם ציבורי או פרטי) גובה תשלום של כ-800-1600 ₪
  3. תשלום למעבדה: למעבדה אליה תשלח דגימת מי השפיר תצטרכו לשלם סכום של כ- 400 ₪ (לפעמים סכום זה כלול בתשלום לבי"ח: לדוגמא ב"אסותא" תשלמו מחיר של 1590 ₪ עבור המעבדה וביה"ח יחדיו, ובכלליות המחיר המשולב של ביה"ח והמעבדה יסתכם בד"כ ב- 1500-1600 ₪)

חשוב לזכור שלא כל שתי נשים ישלמו את אותו המחיר לאותה בדיקת מי שפיר, אפילו אם הן הולכות אל אותו הרופא. לעיתים תוכלו לקבל החזרים שונים מקופת החולים בה אתם חברים, או מהביטוח הפרטי, במידה ויש לכם אחד כזה. ולכן, מומלץ לברר אצל הרופא המדקר או במרפאתו טרם הבדיקה האם אתם יכולים לקבל החזר על חלק מהתשלום. (לקבלת מידע על רופאים נבחרים של האתר)

כמובן שעלות בדיקת מי שפיר לא תלויה רק באיזו קופה אתם חברים, אלא גם במידת זכאות ההרה לבדיקת מי שפיר. סכום הכסף בו תחויב זכאית תלוי בסוג הזכאות. לדוגמא: זכאית משרד הבריאות תקבל את בית החולים והמעבדה בחינם (כלומר, תשלם רק עבור הרופא). אולם זכאית קופת החולים תקבל רק בית חולים של הקופה בחינם (גם להטבה זו יש הסתייגויות- כל קופה קובעת באילו בי"ח ספציפיים ניתן לערוך בדיקת מי שפיר לזכאיות. "מדיקל סנטר" לדוגמא, אינו כלול ברשימת בתי החולים בהם ניתן לערוך את הבדיקה בחינם לזכאיות קופת חולים כללית).

כאמור, הבוחרות ברופא פרטי לביצוע דיקור מי שפיר, לרוב יטענו כי בחרו באפשרות זו כי דיקור מי שפיר הוא אינו המקום לחסוך מספר מאות שקלים, והן מעדיפות לבחור את הטוב ביותר מבחינתן בכל הקשור להליך פולשני זה. תוכלו ללמוד עוד על הבחירה בבדיקת מי שפיר באופן פרטי, וכן למצוא פרטים אודות רופאים נבחרים אשר תוכלו לבצע אצלם את דיקור מי שפיר באופן פרטי.

גולשות שקראו עמוד זה התעניינו גם ב:

מאמר זה נבדק ואושר ע"י פרופ' יואב פלד
רופא בכיר מהמרכז הרפואי רבין – בית חולים בלינסון

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?

שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top