מי שפיר תאומים

החלטתי ליחד את הפוסטים הראשונים בבלוג זה שיעסוק בבדיקת מי שפיר, דווקא לנושא מי שפיר בתאומים, בהמשך אסקור כמובן אספקטים רבים של בדיקת מי השפיר בהריונות 'רגילים' אולם במקרה של בדיקת מי שפיר בתאומים קיימים מספר נקודות והבדלים שחשוב להתייחס ולהבינם.

החלטת ההורים לגבי ביצוע דיקור מי שפיר הינה קשה ומעסיקה חלק נכבד מהזוגות בהריון, במקרה של תאומים יתכן אף שההחלטה קשה ומורכבת יותר.

בשנים האחרונות, עקב טיפולי הפריון ומסיבות נוספות (שלא כאן המקום לפרטן) קיימת עליה בשכיחות הריונות של תאומים, זוגות רבים אלה אשר מתמודדים עם הריון תאומים, צריכים כמו כל זוג 'רגיל' להתמודד עם דילמת מי השפיר (האם לעשות בדיקת מי שפיר או לא) ,אבל במקרים רבים, ההחלטה להורים לתאומים מורכבות יותר.

רק לשם הדוגמא, נציין כי במקרים מסוימים (כגון במקרה של תאומים בשני שקי הריון נפרדים) מתבצעים לפעמים שני דיקורים, אחד לכל שק, דבר שעלול להגדיל את הסיכון להפלה. מצד שני במקרים מסוימים הסיכוי למציאת מום גנטי בתאומים עשוי להיות גבוה יותר ולכן הבדיקה נחוצה יותר מבעובר בודד.

כמו כן במקרים רבים קיימת רגישות רבה יותר אצל הורי תאומים (לדוגמא אחרי טיפולי פוריות ארוכים) דבר שאינו מקל על קבלת ההחלטה אצל ההורים.

בפוסטים הבאים אנסה להרחיב בנושא חשוב זה, מומלץ גם לקרוא את "מי שפיר תאומים – סיכון כפול ?".

אתם מוזמנים להגיב ולהציע נושאים בהקשר זה ובהקשר מי שפיר בכלל. 

מאמר זה נכתב ע"י ד"ר ישראל שפירא מומחה למיילדות וגניקולוגיה.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?

שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top