בדיקת מי שפיר- האם לבצע באופן פרטי?

דיקור מי שפיר היא לא סתם עוד אחת מהבדיקות השגרתיות שעוברים במהלך ההיריון, אלא בדיקה פולשנית (היא בעצם הבדיקה היחידה שהינה פעולה  פולשנית כירורגית בניגוד לסקירות אולטרסאונד או בדיקת חלבון עוברי וכו'), ובעלת חשיבות מכרעת על מהלך ההיריון וחייכם. אחד השלבים החשובים, במידה והחלטתם לעשות את הבדיקה, הינה בחירת הרופא שיבצע אותה, והאם לעשות אותה באופן פרטי או באופן אחר. במאמר זה אסקור בעיקר את היתרונות והחסרונות של ביצוע בדיקת מי השפיר באופן פרטי.

מהם היתרונות של ביצוע הבדיקה באופן פרטי?

ביצוע הבדיקה באופן פרטי מאפשר לכם בראש ובראשונה את החופש לבחור את הרופא המומחה הספציפי שידקר אתכן. לעומת זאת, במערכות האחרות בהן ניתן לבצע בדיקת מי שפיר (בתי חולים ציבוריים או דרך קופות החולים) לא תדעו לרוב בוודאות אצל מי תהיו מטופלים עד לתחילת הבדיקה עצמה. בבחירת רופא פרטי תוכלו לברר בטרם הבדיקה פרטים לגביי הרופא שאצלו תרצו לעבור את הבדיקה, ובכך תיגשו לבדיקה בלב שקט מבלי שחשש נוסף יכביד עליכם (לקבלת מידע אודות רופאים נבחרים לבדיקת מי שפיר). רופאים מומחים רבים מבצעים את הבדיקה רק באופן פרטי ולא דרך קופות החולים או בתי חולים ציבוריים. ובמידה ותבחרו רופא כזה, תוכלו לבצע את הבדיקה רק באופן פרטי.

כאמור, דיקור מי שפיר היא בדיקה פולשנית אשר כרוכה במספר סיכונים (עוד על הסיכונים בבדיקת מי שפיר), ולכן תרצו לנקוט בכל צעד אפשרי בכדיי לנסות ולהימנע מהסיכונים הללו. הבחירה ברופא מומחה מנוסה עשויה לסייע בכך, ואפילו באם רק בהפחתת הלחץ והמתח הנפשי.

גם השלב שלאחר הבדיקה הוא חשוב לא פחות – רופא פרטי ימשיך ללוות אתכם גם לאחר הדיקור עצמו, ידרוש בשלומכם, ובדרך כלל אף ייתן לכם את מספרו הפרטי כדיי שתוכלו ליצור אתו קשר בכל זמן שתרצו, 24 שעות ביממה, (חלק מהרופאים אף יזמנו אתכם לבדיקת ביקורת הבדיקה זמן מה לאחר הבדיקה). כמובן שכאשר ניגשים לעשות את הבדיקה שלא באופן פרטי הרופא שידקר אתכם לא יציע לכם את כל האפשרויות הנ"ל, ובמקרה שתתעורר בעיה בעקבות הבדיקה תאלצו לרוב לפנות לחדר מיון. (למידע על כיצד להתנהג לאחר הדיקור)

 

שימי לב: לקבלת טלפון ופרטים נוספים על רופאים נבחרים של האתר – לחצי כאן

 

מהם החסרונות של ביצוע הבדיקה באופן פרטי?

הריון הפך להליך יקר בשנים האחרונות, נשים הבוחרות ברופא פרטי לדיקור מי שפיר, לרוב יטענו כי בחרו מאופציה זו משום שבדיקת מי שפיר היא אינה המקום לחסוך מספר מאות שקלים והן מעדיפות לבחור את הטוב ביותר מבחינתן בהליך פולשני זה.

בדיקת מי שפיר אצל רופא פרטי תעלה לכם בדרך כלל יותר מאשר בדיקה בבית חולים ציבורי (כאשר יש זכאות למי שפיר) או דרך קופת החולים, אך גם על בדיקה באופן פרטי תוכלו לקבל לרוב החזר כספי חלקי מקופת החולים בה אתם חברים, או דרך ביטוח פרטי במידה ויש לכם כזה. (למידע נוסף על עלויות בדיקת מי שפיר)

עניין התשלום הוא לא תמיד "שחור לבן", ומשתנה בהתאם לקופה בה אתם חברים, סוג הביטוח שיש לכם, ובעיקר לפי הרופא בו תבחרו. ולכן, מומלץ לברר גם ישירות עם כל רופא ספציפי (או מרפאתו) אילו הטבות והחזרים ספציפיים תוכלו לקבל אצלו (לקבלת מידע על רופאים נבחרים של האתר), וכמובן בכדיי לקבל חוות דעת על הרופא עצמו.

לבחירה ברופא פרטי יתרונות רבים הן במהלך הבדיקה עצמה והן לאחריה, ואילו החיסרון העיקרי הינו העלות. לעיתים ניתן להפחית עלות זו בצורה משמעותית אם עושים את הבירורים המתאימים מול הרופא הרלוונטי בטרם ניגשים אל הבדיקה.

נשים רבות בוחרות שלא 'לחסוך' בבדיקת מי השפיר מכיוון שהיא בדיקה פולשנית   בדומה לניתוח , ובניגוד לבדיקות אחרות (כגון סקירת מערכות) חזרה על דיקור מי שפיר עשויה להגדיל את הסיכונים שכרוכים בה, ומאוד לא מומלץ לחזור עליה בשנית (למעט במקרים יוצאי דופן). ולכן, במיוחד בגלל שאין 'הזדמנות שנייה' חשוב לדאוג שהבחירה שתעשו היא זו שתשרת אתכם בצורה הטובה ביותר.

 

לקבלת טלפון ופרטים נוספים על רופאים נבחרים של האתר – לחצי כאן
מרכז: פרופ ישראל מייזנר, פרופ ירון צלאל, פרופ ברי קפלן, פרופ יגאל וולמן
צפון:  ד"ר ישראל שפירא
דרום: פרופ רלי הרשקוביץ

 

כיצד לאתר רופא מומלץ למי שפיר?

תהליך הבחירה של רופא פרטי יכולה להיעשות בדרכים שונות: נשים רבות מחפשות רופאים מומלצים  באינטרנט, או שואלות חברות וקרובות משפחה. אך בכל דרך בה תגיעו אל הרופא שלכן חשוב שתבדקו מספר דברים ותדעו כיצד לבחור רופא מדקר שיענה על הדרישות שלכן.

לסיכום, בדיקת מי שפיר היא הליך שלעומת הבדיקות האחרות בהיריון כורכת בתוכה גם סיכונים ברורים והינה בעצם הליך פולשני, ולכן חשוב שתהיה לכם את האפשרות לבחור ברופא שלדעתכם יבצע אותה וילווה אתכם בצורה הטובה ביותר. תוכלו למצוא באתר מידע על רופאים מומחים, וכמו כן חומר נוסף על בדיקת מי שפיר עצמה לצורך הבנה מעמיקה יותר.

גולשות שקראו מאמר זה התעניינו גם ב:

גולשות שקראו עמוד זה התעניינו גם ב:

מאמר זה נבדק ואושר ע"י פרופ' יואב פלד
רופא בכיר מהמרכז הרפואי רבין – בית חולים בלינסון

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?

שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

Scroll to Top